Transformacja Komunikacji

Trener: 
Piotr Podgórski

Co decyduje o tym, że tak wiele par nie wytrzymuje próby czasu?

Jak sprawić, by związek pomiędzy dwojgiem ludzi mógł przetrwać nawet wtedy, kiedy sytuacja na co dzień prowokuje do konfliktu?

Być może każdy dzień pracy jest dla Ciebie wyzwaniem...

Być może bardzo chciałbyś umiejętnie coś zmienić, aby to wyzwanie stało się przyjemnością...

Kiedy się uczysz, kierujesz zespołem, pomagasz innym, rozmawiasz z bliskimi, z dziećmi, z rodzicami, chcesz omówić coś z szefem, przełożonym... Kiedy Twój kolega „przy piwie” wyznaje Ci, że ma problem, co zrobisz, aby zapewnić sukces dla obu stron?

Co zrobisz, kiedy kolega lub przyjaciel mówi Ci, że ma problem? Pouczanie, dawanie rozwiązania, osądy, zaprzeczanie, przesłuchiwanie najczęściej prowadzą do pogłębienia problemu zamiast do znalezienia rozwiązania.

Potrzebujesz zakomunikować drugiej osobie coś trudnego lub nieprzyjemnego. Coś, co dla Ciebie jest problemem. Często po takim komunikacie możesz stracić zaufanie, przyjaźń czy też wiele więcej...

Porozumiewanie się w rodzinie, z dziećmi, w pracy, z przełożonymi, pracownikami, z przyjaciółmi... W takich sytuacjach możesz w prosty i skuteczny sposób możesz komunikować się z drugą osobą. Nawet przywódcy i politycy stosują te same metody, aby osiągać pokojowe rozwiązania wielu konfliktów na świecie.

Jeżeli interesuje Cię, jak jeszcze lepiej komunikować się i poznać proste i niezwykle skuteczne metody porozumiewania się z ludźmi, dzięki którym możesz stać się dla nich najfajniejszą osobą jaką znają, to zapisz się na warsztat Komunikacji Transformującej. Jak zgromadzi się grupa, to ustalimy termin i miejsce.

Jak jeszcze możesz wzbogacić Swój zakres komunikacji, żeby jeszcze łatwiej osiągać sukcesy? Czy mówienie i słuchanie wystarczy? A może jeszcze potrzeba czegoś więcej? Kiedyś pewien znany publicysta i dziennikarz powiedział: „Co z tego, że znam osiem języków obcych, skoro w żadnym z nich nie mam nic do powiedzenia?”

Ciekawe ile razy skutecznie rozmawiałeś z dziećmi? Jak bardzo rozmowa z partnerem może być prosta? Co jeszcze może zrobić szef w pracy, aby docenić swoich pracowników? Ciekawe, jak lekarz może lepiej rozumieć swoich pacjentów? Możesz Sobie zacząć wyobrażać, jak łatwo możesz zrozumieć swojego oponenta.

Ciekawe czy wiesz, że aby dobrze się porozumiewać, potrzeba więcej niż tylko umiejętności mówienia. Jak ważne jest dopasowanie się do odbiorcy, umiejętne słuchanie z okazaniem empatii i wyrażanie swoich odczuć tak, aby druga osoba chciała z Tobą rozmawiać w pełnym zaufaniu.

Pewnie wiesz, jak trudne jest rozwiązywanie sporów czy konfliktów. Jeżeli konflikt dotyczy Waszych wartości, którymi się kierujecie, jak wielkie jest to wyzwanie, aby obie strony odczuły pełną satysfakcję z rozwiązania.

Jeżeli chcesz się dowiedzieć, jak wielkie możliwości daje Ci Komunikacja Transformująca w osiąganiu jeszcze większych sukcesów, to zapisz się warsztat Komunikacji Transformującej.

Kiedy kolega powie Ci, że ma dość pracy i zwalnia się, co jeszcze możesz zrobić aby go wesprzeć? Albo przychodzi Twój partner do domu po pracy i woła jeszcze w progu „jestem głodny”. Czy jest głodny, a może coś innego miał na myśli, może jest zmęczony, a może chce się dowiedzieć, co jest na obiad?

Ciekawe, co sobie pomyśli lekarz, kiedy usłyszy od pacjenta, że go „boli głowa”? Jak zareaguje szef, kiedy przyjdzie do niego przełożony i zażąda podwyżki? A co zrobisz, kiedy dowiesz się w piątek, o 16:00, że trzeba jeszcze wykonać jakąś pracę?

W jaki sposób możesz „odgadnąć”, jakie są intencje drugiej osoby?

A co możesz zrobić, kiedy Wasze potrzeby lub wartości są zupełnie inne? Jak możesz osiągnąć Swój cel umożliwiając osiągnięcie celu Twojemu rozmówcy? Ciekawe, że tak łatwo używa się wtedy „siły”, a tak rzadko stara się znaleźć rozwiązanie prowadzące do wspólnego sukcesu.

Jeżeli chcesz zmienić się, chcesz jeszcze łatwiej dochodzić do celu, chcesz używać różnych narzędzi, aby osiągać to, co chcesz w sposób prosty, łatwy, elastyczny, bezpieczny dla Ciebie i innych, skutecznie i chcesz kontrolować cały proces porozumienia się, to zapisz się warsztat Komunikacji Transformującej.

Zapraszam,
Piotr Podgórski
Trener Komunikacji Transformującej

W błyskawicznym skrócie...

Komunikacja transformująca ma na celu nauczenie jak można porozumiewać się osiągając cele metodą wygrana wygrana.

Określone zostają tzw. cztery grupy sytuacji z problemem (na poziomie zachowania) w przypadku komunikacji wg. podziału Thomasa Gordona:

1) obie strony są ok. i nikt nie ma problemu

2) druga strona ma problem - likwidacja postawy doradzacza

3) ja mam problem - jak wyrazić swoje odczucia aby zachować komunikację i osiągnąć porozumienia

4) obie strony mają problem - powstaje konflikt

a) potrzeb

b) wartości

Zakres szkolenia

Temat

Ćwiczenia

Zadanie

Wprowadzenie

Stawianie celów

Rapport

(budowanie kontaktu)

Do kogo należy problem

Informacje wstępne

Ramy szkolenia

Wskazywanie

Ustanawianie celów

Ćwiczenia budowania kontaktu

Założenie kotwicy relaksu

Do kogo należy problem

Określ 3 cele (SPECIFY)

Użycie kotwicy relaksu

Używanie umiejętności budowania kontaktu

Zauważanie do kogo należy problem

Umiejętności słuchania

Systemy reprezentacji

Przeszkody (Roadblocks)

Uczestniczenie

Pytania otwarte

Słuchanie odzwierciedlające

Wzrokowe wskazówki dostępu

Strategie czucia się kochanym

Dopasowanie systemu reprezentacji podczas słuchania

Używanie słuchania odzwierciedlającego

Zidentyfikowania strategii czucia się kochanym 3 osób

Komunikat JA

Konflikt

Przeszkody (Roadblocks)

Pisanie komunikatów JA

Metoda 2 kroków

Konflikty

Myślenie Wygrana-Wygrana

3 pozytywne komunikaty JA i jeden w sytuacji problemowej

Wygrana-Wygrana

Wpływanie na wartości

Odgrywanie ról: 3 metody

Skutki użycia siły

Tort urodzinowy

Odgrywanie ról: Konflikt

Przypomnienie wpływowych osób

Konsultowanie wartości w parach

Użycie procesu rozwiązywania konfliktu

Dzielenie się Komunikacją transformującą z nowo poznaną osobą

Zaaranżowanie grupowego spotkania

Follow-up

Techniki wykorzystane w czasie szkolenia

  • definiowanie celów
  • rapport
  • kotwice
  • systemy reprezentacji
  • dopasowanie werbalne
  • wyłanianie strategii
  • budowanie stanów emocjonalnych
  • trans
  • przeramowanie
  • odkrywanie wartości
  • wpływanie na wartości

Grupa: 18 - 36 osób - absolutne minimum 12 osób

Termin: (12 godzin netto): 10:00 - 18:00.

Grupa docelowa: każdy kto chce zmienić model komunikacji, kto komunikuje się z drugą osobą. Pary, rodzice-dzieci, przełożony-podwładny, nauczyciele, lekarze, studenci, mundurowi, politycy, sprzedawcy, praktycznie każdy, kto się komunikuje.