Jak napisać biznesplan

Trener: 
Sławomir Bieńkowski

Na szkoleniu dowiesz się:

  • jak sporządzić biznesplan?
  • jak ocenić realność pomysłu?
  • jak scharakteryzować Twoje przedsięwzięcie?
  • jaka forma prawna przedsiębiorstwa będzie dla Ciebie najbardziej odpowiednia?
  • jak dokonać analizy finansowo-ekonomicznej Twojej firmy?
  • jak możesz sfinansować Swoje przedsięwzięcie?
  • jak zarządzać ryzykiem i zrobić tzw. plan B?
  • od jakich czynników zależy realizacja Twoich działań?
  • a także znajdziesz odpowiedzi na swoje pytania i dokonasz konsultacji... Czyli uzyskasz odpowiedź szytą na miarę Twojego biznesu.

Program: Biznesplan

  1. Cel tworzenia biznes planu i jego struktura
  2. Ocena realności pomysłu przedsięwzięcia
  3. Charakterystyka produktu
  4. Wybór formy prawnej przedsiębiorstwa
  5. Wewnętrzne warunki realizacji przedsięwzięcia
  6. Otoczeniowe warunki realizacji przedsięwzięcia
  7. Analiza ekonomiczno-finansowa przedsięwzięcia
  8. Metodyka finansowania przedsięwzięcia
  9. Ryzyko i rozwiązania awaryjne
  10. Biznesplan a studium wykonalności przedsięwzięcia

Cele szkolenia: Przedstawienie słuchaczom zasad konstrukcji biznesplanu jako podstawowego narzędzia przedsiębiorcy, służącego zarówno do bieżącego koordynowania działań przedsiębiorstwa, jak i planowania jego rozwoju.

Słuchacze: Osoby zamierzające podjąć własną działalność gospodarczą, pracujące na stanowiskach menedżerskich, właściciele firm i wszyscy zainteresowani osobistym rozwojem.

Forma szkolenia: Wykład prowadzony w trybie interaktywnym, ilustrowany rzeczywistymi przykładami z praktyki gospodarczej, uzupełniony ćwiczeniami warsztatowymi.

Wykładowcy: Doradcy gospodarczy i praktycy działalności gospodarczej, a jednocześnie wykładowcy akademiccy umiejący połączyć teorię z praktyką oraz wysokiej klasy specjaliści branżowi i przedstawiciele przedsiębiorstw a także instytucji i organizacji funkcjonujących w dziedzinie będącej przedmiotem szkolenia.

Program ramowy:

  1. Charakterystyka przedsiębiorcy lub historia firmy
  2. Geneza pomysłu i metody jego realizacji
  3. Forma prawna prowadzenia przedsiębiorstwa
  4. Marketing, promocja, akwizycja
  5. Plan finansowania przedsięwzięcia
  6. Technologia (wybrany sposób realizacji)
  7. Lokalizacja i aranżacja obiektów
  8. Infrastruktura i ochrona środowiska
  9. Maszyny i urządzenia
  10. Harmonogram realizacji przedsięwzięcia
  11. Personel
  12. Surowce i materiały, logistyka
  13. Zbyt i analiza konkurencji, analiza SWOT
  14. Perspektywy rozwojowe, ocena ryzyka i rozwiązania awaryjne
  15. Analiza efektywności

Czas trwania: Szkolenie trwa od 1 do 5 dni szkoleniowych, może być zorganizowane w formie stacjonarnej (z oderwaniem od pracy), półstacjonarnej (weekendowej) lub wieczorowej. W zależności od specyfiki potrzeb grupy szkolonej precyzowany będzie rozkład zajęć i dobór wykładowców.

Cena: Kalkulowana indywidualnie, zależnie od liczby słuchaczy i miejsca prowadzenia zajęć oraz ich formy